Μύθος ή πραγματικότητα: Πόσα γεύματα πρέπει να καταναλώνω μέσα στην ημέρα, προκειμένου να χάσω βάρος; – BORO από την ΑΝΝΑ ΔΡΟΥΖΑ


Γράφει η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Ρούσσου Πολυξένη

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι η κατανάλωση 5 ή 6 μικρών γευμάτων μέσα στην ημέρα, «ξυπνάει» τον μεταβολισμό με αποτέλεσμα να καίει περισσότερες θερμίδες. 

Πόση αλήθεια υπάρχει όμως σε αυτόν τον ισχυρισμό; Και τελικά υπάρχει ο μαγικός αριθμός των γευμάτων που βοηθάει στην απώλεια βάρους;  

Περισσότερα συχνά & μικρά γεύματα = γρήγορος μεταβολισμός = μεγαλύτερη απώλεια βάρους 

Η ιδέα ότι τρώγοντας πιο συχνά και μικρότερα γεύματα αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό είναι ένας συχνός διατροφικός μύθος. 

Η αλήθεια είναι ότι η πέψη ενός γεύματος αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό εξαιτίας της θερμικής επίδρασης, που είναι η ενέργεια που καταναλώνει ο οργανισμός για την πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Ωστόσο, η θερμική επίδραση φαίνεται να επηρεάζεται από την ποσότητα καθώς και την σύσταση του φαγητού και όχι από το πόσο συχνά τρώτε. 

*